Translate

Monday, November 10, 2014

Ἡ παράλογη, μὰ τόσο εὐχάριστη, ἀνυπακοή μου ( Άγιος Πορφύριος )


Ἡ παράλογη, μὰ τόσο εὐχάριστη, ἀνυπακοή μου This entry was posted in Κοντά στον Γέροντα Πορφύριο and tagged Πνευματικός Σχέσεις Υπακοή on by . Ἕνα χειμωνιάτικο πρωινό, καλὸς φίλος μ᾿ ἔβαλε σὲ δεινὸ πειρασμό: Μοῦ πρότεινε νὰ πᾶμε στὸν Γέροντα, μὲ τὸ αὐτοκίνητό του. Ὅμως ἐκεῖνος μοῦ εἶχε δώσει ὁδηγίες γιὰ τὴν προφύλαξή μου ἀπὸ τὸ κρύο, μετὰ τὴν περιπέτεια τοῦ ἐμφράγματος. Τὸ θερμόμετρο ἔδειχνε ὑπὸ τὸ μηδέν, γύρω τα βουνὰ ἦταν χιονισμένα, ἀραιὸ χιόνι ἔπεφτε μέσα στὴν Ἀθήνα καὶ φυσοῦσε ἕνας δυνατὸς παγερὸς ἀέρας, ποὺ κοκάλωνε τὰ πάντα. Ἀλλὰ ἡ θαλπωρὴ τοῦ πνευματικοῦ ἡλίου μὲ μαγνήτιζε. Ἀμφιταλαντεύθηκα λίγο καὶ ἀπεφάσισα νὰ πάω. Ντύθηκα καλὰ καὶ ξεκινήσαμε ὁλόκληρη παρέα. Ὅταν φθάσαμε ἔξω ἀπὸ τὸ κελλὶ τοῦ Γέροντα, δὲν συναντήσαμε οὔτε ἕναν ἐπισκέπτη, παντοῦ ἐρημιά, πουλὶ δὲν πετοῦσε. Ὁ Γέροντας ἔδωσε εὐλογία νὰ μποῦμε στὸ κελλὶ ὅλοι μαζί. Δεχόταν μὲ χαρὰ τοὺς χειμερινοὺς ἐπισκέπτες του, ποὺ τοῦ φιλοῦσαν τὸ χέρι, ἕνας-ἕνας. Μπῆκα τελευταῖος. Μόλις μὲ ἀντικρυσε, ἔκπληκτος μοῦ εἶπε: «Κι᾿ ἐσύ, μωρέ, μοῦ ἦρθες τέτοια μέρα; Δὲ σοῦ εἶπα νὰ μὴ βγαίνεις ἔξω ἀπὸ τὸ σπίτι, μὲ τὸ πολὺ κρύο;» Μάταια προσπάθησα νὰ δικαιολογηθῶ. Ἔκρινε ἀδικαιολόγητη τὴν ἐξοδό μου. Μᾶς μίλησε ἀρκετὴ ὥρα, ἦταν εὐδιάθετος. Τὰ πρόσωπά μας εἶχαν ροδίσει ἀπὸ τὴ χαρὰ καὶ ἀπὸ τὴ ζέστη τῆς, κατασκευασμένης ἀπὸ τὸν Γέροντα, θερμάστρας, ὅπου τριζοβολοῦσαν τὰ ἀναμμένα ξύλα. Ἤμασταν καθισμένοι γύρω του καὶ καθὼς μ᾿ ἔβλεπε ἀνάμεοα στοὺς ἄλλους, δὲν μποροῦσε νὰ τὸ χωνέψει. Πάνω ἀπὸ τρεῖς φορές, διέκοψε τὴν ἀπολαυστικὴ διήγησή του, γιὰ νὰ σχολιάσει μὲ χαριτωμένες πατρικὲς ἐπιπλήξεις, τὴν παρουσία μου: «Κι᾿ ἔχεις καὶ τὸν ἄλλον ἐκεῖ, ποὺ μοῦ ἦρθε τέτοια μέρα. Ποῦ σηκώθηκες, μωρέ, καὶ βγῆκες μὲ τέτοιο φοβερὸ κρύο; Αὐτὰ σοῦ εἶπα ἐγὼ νὰ κάνεις;» Ἐγὼ γελοῦσα, χωρὶς νὰ ἔχω συνειδητοποιήσει ὅτι διακινδύνευσα τὴν ὑγεία μου. Ὅμως καταλάβαινα ὅτι ἤμουν ἀναπολόγητος, ἡ πράξη μου ἦταν παράλογη. Ἡ εὐχὴ τοῦ Γέροντα μὲ προστάτευσε ἀπὸ τὴν παγωνιὰ τῆς μέρας ἐκείνης. Ἡ διακριτικὴ ἀγάπη του συγχώρησε τὴν ἀνυπακοή μου, ποὺ κινήθηκε ἀπὸ τήν, χωρὶς διάκριση, ἀγάπη μου γιὰ κεῖνον. Ἀπὸ τὸ βιβλίο “Κοντὰ στὸν Γέροντα Πορφύριο” ΚΑΤΑΛΟΓΟΣ: ΒΙΒΛΙΑ ΓΙΑ ΤΟΝ ΟΣΙΟ ΠΟΡΦΥΡΙΟ

Άγιος Πορφύριος http://www.porphyrios.net/?p=7137